Dag 15: naar Onguma

6 oktober 2017 - Onguma, Namibië

Vanmorgen rond 9u vertrokken voor een 4 u ( afhankelijk van de snelheid en bezienswaardigheden onderweg) durende rit door het Etosha Nationaal Park om naar de volgende bestemming te gaan : Onguma The Fort, gelegen aan de andere kant van Etosha ongeveer 150 km verder over gravel road doorheen het natuurpark.

Heel veel wild gezien terwijl we zelf reden door het NP! Giraffen bij de vleet, maar ook spotted hyena, olifanten, hartebeest, en de normale springbokken en zebra's !

Prachtige landschappen met zeer afwisselende flora en vooral de grote zoutvlakte is indrukwekkend: ongeveer 5000 vierkante km barre vlakte die ontstaan is miljoenen jaren geleden door het opdrogen van de oceaan en het achtergebleven zout.

De dieren komen hier zout likken vermits dit een levensnoodzakelijk mineraal is om te overleven.

Een kudde van 14 olifanten was juist in onze buurt ongeveer halverwege. Geweldige dieren!!!

Rond 13.30 uur aangekomen in de lodge gelegen juist naast de ingang van het NP.

Zeer hartelijk onthaald en direct een lunchke natuurlijk. Na enkele uren van relax en genieten van het uitzicht over de waterhole met een variëteit aan dieren onze namiddag gamedrive. Direct prijs met prachtige dieren en vooral met een leeuwin die blijkbaar gewond was en honger had. Geweldige foto's ( maar opladen te moeilijk) !

Dan terug naar de lodge en na een douche het diner met het gebrul van de leeuw als achtergrondmuziek, indrukwekkend👍!!!

Lekkere hartebeest ( soort antilope) als hoofdgerecht🤔😛 in combinatie met een lekkere cabernet sauvignon, goe gezelschap, uitzonderlijk natuurdecor, meer moet dat niet zijn!

Daarna lekker slapen en gezond weer op, slaap lekker!

1. Jacques en Monique:
    7 oktober 2017
    Ik denk dat jullie tot nu een geweldige reis hebben meegemaakt maar dat het ook wel een heel vermoeiende belevenis geweest is.Er valt natuurlijk zó veel te zien en te beleven en zo te zien houden jullie er wel een stevig tempo op aan. De adrenaline zal wel regelmatig aanwezig zijn om een dergelijk tempo vol te houden.En qua veiligheid is die ook altijd gegarandeerd?Het blijven tenslotte toch heel gevaarlijke specimen en ze zitten niet achter tralies!!Nog vele heerlijke momenten gewenst en kom veilig terug.
    Dikke knuffel Monique en Jacques