Dag 16: Onguma The Fort

7 oktober 2017 - Onguma, Namibië

s'Morgens om 5.30 uur uit de veren, was wel vroeg😩,om eerst te ontbijten en dan op weg naar Etosha national park, 22000 vierkante km groot, bijna zo groot als Belgie.
Met gids Benny vertrokken en we hadden geluk al zeer snel leeuwen aan te treffen, vier vrouwkes en 1 manneke. Waren op stap om te jagen in de vroegte want duidelijk honger.
Ze staken de weg over juist voor onze jeep 👍: prachtige grote poezen!
Hadden duidelijk zin in de zebra's die een eind verder stonden te grazen.
Na enige observatie en prachtige foto's verder gereden en olifanten, giraffen en ander klein wild gespot.
Ook 2 cheeta's lagen voldaan in de schaduw van een boom, daar was het wel drummen met de jeep om die van kortbij te fotograferen maar gelukt😊.
Na enkele uren doorheen het park te cruisen, wij terug naar de lodge voor een opfrissing en lunch.
In de namiddag lekker relaxen aan de pool en dan klaarmaken voor de avonddrive in het Onguma reservaat.
Gids Armstrong was echter weinig gemotiveerd om er veel van te maken en kreeg dan ook geen fooi aan einde van de rit: weinig nieuws gezien tijdens deze rit 😩.
Na douche, benen onder tafel onder een prachtige afrikaanse sterrenhemel met zicht op de waterbron met allerlei antilopes en ander wild. Lekker eten en goeie wijn😜.
Deze lodge en zijn locatie en faciliteiten is duidelijk onze favoriet van alle locaties die we in Namibie hebben gedaan: een aanrader!!!!
Dan weeral bed in en terug vroeg op voor de volgende etappe👍