Dag 17: naar Okonjima

8 oktober 2017 - Okonjima Nature Reserve, Namibië

Weeral vroeg op vanmorgen, na het ontbijt zijn 3 vertrokken voor zo een 370 km rit naar Okonjima! Prachtige landschappen onderweg weeral, eerst een 20 km gravel road daarna op B1 op tarmac. Af en toe moeten we zeer traag rijden want er is een kudde wildebeest of pumba's ( wrattenzwijnen) die wil oversteken. Ook hebben we even een aanvaring gehad met een guinea fowl ( Afrikaans kieken) die tegen onze auto vloog 😮🤔.

Tegen 13 u zijn we aangekomen in het bush camp,Okonjima. Een privaat game reserve, maar ook de basis van Africat, een organisatie die zorgt voor het voorbestaan van de luipaarden, cheeta's, leeuwen, hyena enz...

Na inchecken en heerlijke lunch zijn we op gamedrive vertrokken op zoek naar het luipaard! Er zijn hier 7 luipaarden die een kraag aanhebben en die ze zo kunnen volgen via radio freqwentie, alsook cheeta's en hyena's. Maar in het park zijn er ook andere katachtigen die ze nog niet kunnen volgen. Het duurde voor ons 2,5 uur rondzoeken waar het luipaard zat. Uiteindelijk een male leopard gevonden: wat een prachtig dier!

Tijdens de sundowner nog nagepraat met onze mede-trackers, een brits koppel uit Manchester! Daarna lekker gegeten en doodop terug bed in.

1. Annelies en Jos:
    11 oktober 2017
    daar is chrustus nog niet veel geweest.