Dag 6: in Sossusvlei en Deadvlei

27 september 2017 - Sossusvlei, Namibië

Vanmorgen kwam om kwart voor 6 😒iemand kloppen op deur voor het ontbijt en om half 7 zijn we vertrokken naar de Namib naukluft NP. Daar zijn de beroemde rode duinen van Namibië.

Aangekomen aan de grootste duin in Sossusvlei: Big Daddy. 385 m! Die zouden wij en nog een ander jong koppel gaan beklimmen. Toch wel een zware klim via de duinkam naar boven! Daarboven prachtig zicht over de andere duinen en de Deadvlei met de versteende bomen van 800 jaar oud! Prachtig en heel speciaal!  Zie foto's !IMG_3074

Nadat we terug in jeep waren nog een geografie les van Michael gekregen over het ontstaan van de duinen, de rode kleur en dat er 5 verschillende duinen in Namib desert staan.

Pauze en lekker relaxen tot 4 uur om dan weer klaar te staan voor de Sesriem canyon drive. Na een rit van een uurke arriveren we aan de canyon die door de eeuwen heen is uitgesleten in de rotsen. Tijdens een afdaling in de kloof werd ons het ontstaan en de evolutie uitgelegd en het speciale karakter van de kloof, zeer interessant.

Op de terugweg zocht de gids natuurlijk nog een geschikte plek om de sundowner te serveren met hapjes en drankjes tot zonsondergang. Half tipsy komen wij terug in de lodge. Even douchen opnieuw en klaarmaken voor het diner bij kaarslicht, zeer romantisch! Lekker eten, goeie wijn en leuk gezelschap en daarmee zat de dag er weeral op. Slaapwel en tot morgenvroeg.