Dag 13: reisdag naar South Luangwa Kafunta river lodge

8 oktober 2022 - South Luangwa National Park, Zambia

Vanmorgen met de jeep

IMG_9691

in 1/2 uurtje naar de Royal airstrip waar even later een British aerospace jetstream met 12 passagiers plaatsen landde en wij in de laatste 2 vrije stoelen konden plaats nemen.

IMG_9694

Na een vlucht van 35 min geland in Lusaka waar een medewerker van Tours Afrika ons welkom heette en hielp met bagage en inchecken voor de vlucht met Cessna naar Mfuwe die om 11u vertrok.

IMG_9695

Daar aangekomen stond Davy ons op te wachten om ons naar de Kafunta lodge  te brengen met een rit van 40 min.

Deze lodge is gelegen aan de Kafunta rivier die nu praktisch droog staat alleen voor de lodge nog wat water dat natuurlijk veel dieren aantrekt om te komen drinken.

Ingecheckt in onze mooie chalet en nog een late lunch gekregen : Canneloni met groentjes en een appeltaartje als dessert met ook een glutenvrije variant !

IMG_7498

Na een uurtje relaxen aan de pool op 1 ste gamedrive in South Luangwa NP! Daarvoor moesten we eigenlijk via een veerpont de rivier oversteken maar er staat te weinig water dus moeten we door het water rijden met open jeep, diepte ongeveer halve meter.

Dan op zoek gegaan naar luipaarden en inderdaad eentje slapende in een boom na het doden en verorberen van een waterbuck, van de antilope familie.

De natuur is keihard en de een zijn dood……

De sundowner gedronken op een heuvel met prachtig zicht over Luangwa.

IMG_7506

Daarna nog wat rondgetoerd en voor de eerste keer giraf gespot: komen enkel in deze streek van Zambia voor.

Terug naar de lodge na een bumpy ride maar bij het oversteken van de droogstaande rivier vastgereden in zand en allen uitstappen en duwen 😮.

Na een hoognodige douche met al dat stoffig zand, klaar voor het diner. Wat een prachtige setting op een terras overstekend op de rivier, met kaarslicht en zicht op de hippos en de hornbill, de egrit en andere dieren die komen drinken.

IMG_7514

Lekker dineetje en bijpassende wijnen en leuk gezelschap , meer moet dat niet zijn.

IMG_7510

Op tijd bed in voor weer een vroege wake up call.