Dag 17: Three Rivers Camp

13 oktober 2022 - Lilongwe, Malawi

Na een nacht onder de sterren 🌟 geslapen in een ‘starbed’, toch wel uitgerust wakker, weliswaar veel geluiden natuurlijk van hyena’s en hippo’s in het water.

Nachtelijke hemel was helemaal open en volle maan dus sterren waren overal om ons heen.

Na ontbijt de eerste gamedrive van de dag langsheen de bijna droge bedding van de Luangwa. Enorm veel antilopen, waterbucks, giraffen en wrattenzwijnen.

Olifanten komen langs van en naar het water in verschillende families geleid door de matriarch die bepaalt wat er gebeurt.

Koffiebreak onderweg onder een acaciaboom die momenteel zijn vruchten verliest, zien eruit als grote boonpeulvruchten die geliefd zijn door olifanten en giraffen.

7 giraffen deelden met ons deze plek maar besloten dan toch maar met tegenzin op te hoepelen.

Onderweg ook nog les gekregen over de green 5: olifantengras, rhino…., etc.

IMG_7834

Geen big cats gezien deze morgen maar toch zeer mooie drive gedaan.

Weeral tijd voor lunch en alsof de campmanager het zo had gepland kwam een familie olifanten zich verfrissen in de poel -modderbad waar vooral de kleine baby’s vooral veel plezier hadden door in de modder te rollen.

Zeer geslaagde vertoning tijdens een weeral lekkere lunch.

IMG_7842IMG_7848

Na de middagrust onze laatste gamedrive waarin we het National Park nogmaals inreden. De gieren volgend zagen we een kadaver van een buffel 🦬 dat werd opgegeten door de aaseters. Straks zullen de hyena’s zich te goed doen aan deze lekkere brok. Blijkbaar is de buffel een natuurlijke dood gestorven, te weinig water en te weinig eten, want er waren geen krabben of uiteenrijten tekens van leeuwen of luipaarden te zien.

Daarna nog prachtige vergezichten van impala’s met waterbucks, kudus, wrattenzwijnen, baboons, zebra’s, giraffen en olifanten op een vlakte, echt zo mooi !…

De nijlpaarden. buffels en krokodillen aan de waterkant maken onze laatste gamedrive compleet. Weliswaar geen leeuw, luipaard of hyena te zien maar die zagen we eerder in deze safari vakantie al meerdere malen.

IMG_7787

Een mooie zonsondergang en een lekker diner met de andere Duitse gasten terwijl we praten over de verschillende benamingen van honeybadger ( ratel in Zuid-Afrikaans) en de belevenissen in de bush, sluiten deze mooie dag af.

We trekken opnieuw het “sterrenbed” in voor een heldere sterrennacht……

PS. Foto’s volgen nog….