Dag 18: reisdag naar Malawi

14 oktober 2022 - Lilongwe, Malawi

Vanmorgen opnieuw vroeg opstaan want na het ontbijt om 6 u vertrekken met open jeep terug naar het moeder-camp Kafunta met onderweg nog een gamedrive van olifanten en andere bushbucks,om van daaruit naar de luchthaven Mfuwe  te rijden in een gesloten jeepbusje met driver Kevin.

Om 11u vlucht naar Lilongwe hoofdstad van Malawi in een kleine 5 seater Cessna 210 centurion met 1 propeller. Jos met zijn lange benen achteraan, dan ik voor hem, naast mij een Nederlandse jongeman en voor mij naast de piloot zijn vriendin.

IMG_9950IMG_7906IMG_9936

Na 1 uurtje te vliegen ✈️ , tamelijk bumpy met toch wat luchtzakken onderweg maar gelukkig nu een veel beter zicht op moeder aarde,

IMG_9944

zijn we aangekomen in Lilongwe waar we werden opgewacht door de chauffeur met jeepbus die ons reed in 2 uur naar de boot transfer.

Awel er was dus geen aanlegsteiger meer, die was vernield door hevige stormen enkele jaren geleden en nog niet hersteld ( COVID etc), daarom moesten we met de broek opgerold boven de knieën door het water tot aan de speedboot waden en aan boord klauteren ! Die mannen hielden de duffelbags boven hun hoofd om die droog in de boot te laden.

IMG_7910IMG_9956

Na 20 min over water aangekomen aan Blue Zebra Island, een klein eilandje deel van 3 die de Nankoma eilanden vormen, midden in Lake Malawi.

We werden opgewacht met verse donkerrood fruitsap en kregen de nodige informatie over het verblijf in de lodge.

Na een lichte lunch en check-in in onze chalet op de oevers van de lake, een eerste kennismaking met de pool 😎.

IMG_9961IMG_9971

Het echte vakantiegevoel zonder tijdsdruk voor de eerste maal in 17 dagen 😄. Want hoe graag we ook de bush inrijden en game spotten, het vroege uur begint toch wel door te wegen.

S’avonds dan diner op het terras en nog wat van de rust genoten op het sunset dek en dan vroeg gaan slapen.

De volgende 2 dagen worden vooral chillen en niksdoen, heerlijk 😎😄.

1. Ingrid Vanwesemael:
    14 oktober 2022
    Geniet van jullie laatste dagen op Afrikaanse bodem!
    En behouden terugvlucht!
  2. Linda:
    14 oktober 2022
    Geniet er nog even van! Xx