Dag 8: Musekese camp

5 oktober 2022 - Mulola, Zambia

Vanmorgen terug om 5 u knock-knock om ons wakker te maken, dan snel ontbijt alvorens om 10 voor 6 te vertrekken op gamedrive: weeral verschillende soorten antilopen maar ook vogels en uitleg over de flora: de apenbroodboom ( de musekese : naam van het camp hier)

Foto

Daarna verschillende vogels zoals de kingfisher en de rietcormorant gespot.

Na gamedrive nog 1 uurtje rust, juist tijd om zand en stof af te douchen alvorens weeral heerlijke lunch werd geserveerd.

Na een vooral hete middagbreak gingen we op bootcruise: in een kleine boot op de Kafue rivier de vogels en krokodillen zien op de oevers van de rivier.

Krokodillen zagen we in allerlei grotten, van kleine babies tot volwassen beesten.

Slechts 1 op 50 geboren krokodillen overleeft uiteindelijk, de rest valt ten prooi aan allerlei predatoren zoals arenden, Storks, etc.

Zodra krokodillen uit hun ei komen worden ze trouwens door de moeder aan hun lot overgelaten en moeten ze zelf trachten te overleven.

Dit was een aangename verkoeling op het water met een mooie sundowner als afsluiter.

Daarna terug naar het camp voor diner en kennismaking met nieuwe gasten uit Noorwegen en Lancaster, Great Brittain.

Na een geanimeerd gesprek over politiek en andere wereldproblemen weeral moe bed in.

1. Jaak kerkhofs:
    6 oktober 2022