Dag 4: in Kalahari woestijn

25 september 2017 - Kalkrand, Namibië

Deze morgenvroeg opgestaan en om 6u30 aan de receptie voor een guided walk van 2 u. De gids Steven heeft ons allerlei woestijnplanten en vogels uitgelegd, ook aan de hand van uitwerpselen en afdrukken in zand uitgelegd welke antilopen, zebra's, jakhalzen enz. er langs zijn gekomen.

Na de wandeling een heerlijk ontbijt en dan wat rusten aan onze lodge waar we een eigen leuk terras hebben met zicht op de elanden en springbokken.IMG_0230

Na genoten te hebben van de totale stilte werd het tijd voor de pool en wat zwemmen en zonnebaden, dachten we. Na enkele uurtjes stak er een storm op en vloog het zand langs alle kanten rond onze oren. Er was geen 10 meter ver te zien! Wij natuurlijk snel naar binnen en een half uur later was de zandstorm voorbij.

Na zoveel rust is tijd gekomen om terug wat activiteit in te lassen, een  fikse wandeling doorheen de brousse: de reddam walk.

Prachtige natuur en zelfs al wandelend wildlife zoals springbokken, giraffen gezien.

Na ongeveer twee uur terug in de lodge.

Eerst terug een douchke en dan lekker eten en drinken.

Vroeg in bed want smorgens vroeg op.