Dag 5 : naar Namib desert en Sossusvlei

26 september 2017 - Sossusvlei, Namibië

Vroeg opgestaan in fris weertje 6 gr, het was overdag 32 gr.. Na een lekker ontbijt in de opgaande zon met elanden en wildebeesten als gezelschap, zijn we vertrokken voor een lange rit ( meer 300 km, enkel 50 km tarmac, dan gravel ! ) naar de volgende lodge Kulala desert lodge. Deze ligt aan de ingang van het grootse nationale park Namib Naukluft National Park 50.000 km2! (Tov België 30000 km2)We kwamen aan rond 14u, kregen nog lunch en ingecheckt in onze tent/chalet. Om 16u30 zijn we vertrokken voor een nature drive met jeep. Onze driver/gids Michael had encyclopedische kennis over de woestijnplanten, vogels en dieren. Hij legde ook uit over de verschillende kak die er lag en van welk dier dit was. Je kon zelfs zien of het mannelijk of vrouwelijk was 😀🤔! Weeral oryxen, springbokken, bustard korhaan, hagedissen etc.gezien. Ook prachtige uitzichten over de woestijn, we zijn een berg opgereden en nog verder gewandeld tot hoogste punt: alsof je op de top van de wereld stond.

Daar ook onze sundowner gedronken 😀🍷

Terug in de lodge en heerlijk buiten op terras gegeten, nog wat gelezen en weeral vroeg gaan slapen. Hier is het zo stil buiten, je hoort werkelijk niets !!!!