Dag 9

30 september 2017 - Swakopmund, Namibië

Na een lekker ontbijt bij café Anton, zijn we vertrokken naar Damaraland camp zo'n 350 km waarvan 300 op gravel road. Eerst via Uis en Kworixas dat zijn kleine dorpjes met nog een tankstation waar je MOET tanken anders haal je de volgende bestemmingen niet. Ook nog problemen met de rechter achterband die maar 1.5 bar aangaf gisteren, toen opgepompt maar vandaag na 150 km opnieuw 1.4 bar 😰dus een spuitbus tire-fix soort spuitgel ingespoten ! Dan na 50 km begonnen allerlei lichtjes te flikkeren in de wagen ivm ABS en SRS enz... blijkt bij volgend tankstation dat die band op 2.5 bar stond! Veel te veel dus die terug afgelaten....

Na 8 uur rijden ! 😮😰😨😧😪😒 Jos is my hero!!!! Zijn we eindelijk aangekomen.

Onderweg wel fantastische natuurtaferelen gezien, elk half uur een ander uitzicht: van bergen, stenen, strand, oceaan, duinen, kraters, vulkaan etc... ongelooflijk mooi !

Aangekomen in Damaraland camp: we werden ontvangen door de beheerders en hun gevolg door gezang ! Heel speciaal!

Daarna snel iets drinken en op weg in open jeep voor een drive op zoek naar wild en mooie natuur: zebra's, kudu's, springbokkies, enz.

Prachtige foto's kunnen maken. Na de traditionele sundowner met G&T een drive terug zodat we om 19u30 een gezamenlijk diner hadden met 14 man aan tafel! Erg gezellig ! Zo leer je de anderen kennen, van Düsseldorf, Zwitserland, Schotland, New york etc !