Dag 8: Walvisbaai

29 september 2017 - Walvisbaai, Namibië

Vanmorgen weeral om 6u opstaan, ontbijt in het nabijgelegen Anton hotel om 6u30. Daarna op weg naar Walvisbaai zo'n 35 km de oceaan zuidelijk volgen. Daar werden we verwacht om 7u45 voor een kayaktocht tussen de zeehonden (seals)! We zijn eerst met een jeep met 6 kayaks op de trailer naar Pelican Point gereden, dan instructies gekregen hoe we gingen varen en een waterbroek en -hesje en zwemvest aangedaan en hup, daar werden we door de gids François in zee geduwd!

Awel we hebben er gezien: duizenden zeehonden rondom onze kayak en op het strand. Zie foto's

Na zo een uur tussen de zeehonden gepeddeld te hebben zijn we helemaal onder de indruk en bijna verkleumd terug op strand geraakt. Er stond koffie en thee en belegde broodjes klaar: heerlijk op dat moment. Daarna terug via strand naar Walvisbaai. We waren juist op tijd terug voor onze 2de activiteit, namelijk een 4x4 Sandwich Harbour tour door de duinen naar de lagune genaamd Sandwich Harbour.

Onderweg vele vogels zoals duizenden flamingo's, pelikanen, ganzen en eenden etc, ook vele jakhalzen, de opkuisers van het strand.

OMG wat was dat een mooie drive! Overal zandduinen, naast de geweldige oceaan, zie foto's. Met die 4x4 landrover jeep ( met V8 motor) de hoge duinen (tot 150 meter hoog) op en af 😲😰😀🤗. Dan werd het nog nipt om op tijd de lagune in te rijden omdat het enkel bij laagtij mogelijk is, ( eb en vloed is hier maar 1,5 meter verschil). Dus zelfs nog door het water van de oceaan gereden om naar de speciale lagune te rijden. Daar nog een hoge duin beklommen, mooie foto's van het geweldige uitzicht gemaakt. Terug beneden had onze gids hapjes en drank klaarstaan voor onze hongerige toeristen.....

Daarna terug over die hoge duinen naar de auto. Alles bij mekaar een kleine 120 km door duinen en over het strand. Moe maar heel erg voldaan en onder de indruk van wat we allemaal te zien kregen,  nu douchen en daarna iets gaan eten in een erg goed aangeschreven restaurant Jetty 1905 dat gelegen is op het einde van de pier dus helemaal omgeven door de oceaan !

Smakelijk!

1. Annelies en Jos:
    30 september 2017
    mooi is dat allemaal geniet er van