Dag 7: wandeling rond Uluru en Kata Tjuta

20 oktober 2019 - Yulara, Australië

Vanmorgen heeeeeel vroeg opgestaan 😏 want om 5 u opgehaald met een kleine bus (11 pers) om naar Uluru rots te gaan. Daar rondom de heilige grond van de Anangu,die hier origineel al 35000 jaren woonden, gewandeld. De Anangu is een stam van de aboriginals met een geheimzinnige cultuur en religie, waarvan niets op schrift staat maar alles wordt aangeleerd en overgeleverd van generatie op generatie via verhalen.
Onze gids Seb (Sebastiaan) komt uit Antwerpen

9070AB73-4EF4-480B-9D03-C31C64CC941Cen werkt nu enkele maanden om daarna verder te reizen naar nieuw Zeeland. Hij heeft heel wat Intrigerende verhalen verteld over het geloof van de anangu bevolking! C19FE561-BB63-42CC-ADF5-D35B9C82BF05

38AB5117-85F2-40EB-BDB8-11C51F0BA2F6
Tijdens de ganse wandeling werden we geplaagd door massa’s vliegen, van die kleine ambetanterikken die natuurlijk liefst in ons gezicht neerstreken😂.
Gelukkig hadden we een vliegennet om over ons hoedjes te trekken.
Een serieuze wandeling gedaan in die rode zand : stoffig en dorstig ! Je moet elk uur 1liter water drinken ! Temperaturen van ong 35 Gr in de schaduw maar natuurlijk kan ons dat niet deren. Hoe warmer hoe liever 😂.

Ook nog mooie wandtekeningen van de aboriginals gezien van duizenden jaren geleden. Zeer intrigerende cultuur, ook omdat er zo weinig over geweten is en de huidige abo’s heel weinig vertellen over hun levenswijze.

A59CC2A5-CE8E-4991-A701-FB2E54BC044A

Rond 11u terug in hotel, dringend douchen en wat rusten. Na de lunch zijn we vertrokken naar Kata Tjuta ( de vele hoofden), ook een zandsteen rotsformatie, gevormd miljoenen jaren geleden en ook heilige gronden voor de Anangu mensen.
Blijkbaar bestonden man-caves toen al, weliswaar een andere betekenis dan vandaag, maar in wezen ook bedoeld om mannen hun ding te laten doen.

2EDEB708-F3E4-4C71-B951-20DAF4A663B7

CBD1B8D1-1728-4EA2-900B-5FFF654BF175

In bloedhete temperatuur van 37 Gr even een klim wandeling gemaakt van ong 2 km.
Tussendoor een les geologie gekregen van de gids in het ontstaan van deze fascinerende rotsformaties.
Verrassend genoeg op sommige plaatsen staan groene planten en bomen die enkele keren per jaar regen krijgen en toch overleven. Ook zijn er natuurlijk slangen en hagedissen zoals de torny devil.

37A67215-C1CE-4EA8-8F70-AAD4932516E1
Erg moe teruggekomen, opnieuw douchen en wat eten. Lekker diner in Ilkari resto, topkwaliteit ! 👌 met lekker wijntje en knap gezelschap, meer moet dan niet zijn 😀.

Morgen een nieuwe dag💤💤💤💤 bij de Patji ( andere stam aboriginals).

1. Linda:
    20 oktober 2019
    Mooi! Fijn om jullie te volgen! Geniet van de mooie vakantie ! Patrick en Linda
  2. Inge Ruiters:
    20 oktober 2019
    Hela ba,
    Jullie hebben het daar precies wel helemaal naar jullie zin, super!
    Ik kijk al uit naar het fotoverslag van jullie volgende avonturen in prachtige landschappen!
    Veel plezier!
    xx