Dag 12: Rhino tracking

3 oktober 2017 - Khowarib, Namibië

Weeral vroeg uit veren om na een stevig ontbijt op rhino (neushoorn) tracking te gaan. Gids Archie kwam ons stipt om 7 uur ophalen om naar de Bamba concessie te rijden, een natuurpark van 5500 km2!; half België!.

Na enkele uren door de natuur zigzaggen eindelijk sporen van rhinos. Het tracken werd dan verdergezet te voet en na een speurtocht van een uur terug in de jeep om de rhinos te volgen, hadden blijkbaar al een serieuze afstand afgelegd sinds de morgen.

Eindelijk rond de middag de eerste rhino in zicht, terug verder te voet en op een afstand van nog 100 meter een boom uitgezocht om daar voor onze veiligheid in te kruipen. Was ook nodig want de kolos van 3 ton bewoog zich onrustig onze richting uit. Wij om ter rapste in die boom, ongetwijfeld een komisch gezicht, maar levensnoodzakelijk vermits die rhino begon te briesen en te stampen!

Na een tiental minuten blies de rhino de aftocht gelukkig maar.

Wij die natuurlijk volgen en na een km terug gevonden: prachtig beest!

Na een aantal prachtige foto's verder gereden en ondertussen tijd voor lunch, die werd geserveerd onder een boom in de wildernis!

Daarna de terugtocht naar de campsite.

Daar onze auto opgehaald en de gids gevolgd naar een Himbadorp: de oorspronkelijke bewoners van Namibië die nu nog leven volgens de oude traditie, zonder stroom of lopend water, in lemen hutjes etc. Prachtig gekleurde vrouwen in kleurrijke klederdracht, (onderaan dan toch 😮) zie foto's. Enkele kunstwerkjes gekocht en terug naar de campsite voor een lekker diner.

1. Evy Coremans:
    4 oktober 2017
    Zie foto's, maar ik zie geen foto's of kijk ik erover?
  2. Annelies en Jos:
    4 oktober 2017
    ik zie ook geen foto s zijtmaar voorzichtig diel lusten ook mensen.