Dag 14: South Luangwa NP

13 oktober 2022 - Lilongwe, Malawi

Deze morgen weeral vroeg gestart en om 6 u onderweg voor de gamedrive met John als gids en chauffeur. John kent de sporen van de wilde dieren op de grond en al snel had hij het spoor van een grote mannetjes leeuw te pakken. Na minder dan half uur vertrokken te zijn, liep daar een prachtige statige Moufasa op de weg voor ons. Dit was ongetwijfeld dezelfde leeuw die we vannacht hoorde brullen !

Na enige tijd volgen legde hij zich neer in de bush en viel in slaap.

IMG_7522

Verder gereden en sporen gevonden van een luipaard die een prooi had gesleept. Uiteindelijk hebben we dit luipaard niet gevonden maar dit was wel erg spannend om sporen te zoeken.

Verder het park ingereden en nieuwe sporen opgepikt en met succes want een luipaard gevonden liggende in een sausage tree (worstenboom).

IMG_7552

De bloemen van deze boom zijn gegeerd door impalas die niets vermoedend onder deze boom de bloemen opeten en de luipaard maakt ervan gebruik om hen dan te bespringen vanuit de boom !

Een luipaard is ongetwijfeld de meest moeilijke dieren om te spotten tussen het bladerdek en takken maar heeft een prachtige pels en weegt tussen 50 en 70 kg.

IMG_7550

Na een reeks foto’s van verschillende poses van dit luipaard, verder op zoek naar andere dieren: olifanten en buffels en vele antilopen soorten.

IMG_7538

Na deze succesvolle morgen gamedrive terug naar het camp om te rusten aan de pool, te lunchen samen met enkele Zwitsers uit Genève en verder te rusten.

Om 16 u de nieuwe avond gamedrive bij temperaturen van 37 graden.

Veel dieren lagen nog te slapen in de schaduw behalve olifanten spelen in het water en giraffen die richting rivier gingen om te drinken.

IMG_7526

Na een lekker diner om de dag goed af te sluiten, weeral geserveerd op het terras met op de achtergrond het geluid van hippos en watervogels in de rivier.

Vermoeid maar voldaan bed in voor morgenvroeg terug present te zijn.