Dag 18: laatste dag in Osaka
17 oktober 2024 - Osaka, Japan
Vanmorgen na ontbijt opnieuw de stad in om die verder te verkennen. Terechtgekomen in de ondergrondse Namba walk met prachtige uitgestalde bloemen in thema Herfst en daartussen werken van de studenten van kunstacademie!
Ook de versmarkt tegengekomen met hier ook de meest verse vis en schaaldieren en de meest kleurrijke fruitsoorten.
als lunch toch nog een Udonsoep gegeten: dikke slierten pasta in een kruidige bouillon. Met stokjes !
Daarna nog wat door de straatjes gewandeld, een typische Belgische frituur ‘bintjes’ gezien

men bizarre gebouwen. Dit is ingang van een hotel :
en naar het verzamelpunt te gaan voor een food tour met een lokale gids. Met nog 4 andere Amerikaanse dames uit Denver Colorado gingen we op stap doorheen de stad om uitleg te krijgen in supermarkt en in lokale restaurantjes te eten.
Eerst langs de Kaisen-ji tempel van de Shinto God Ebisu : god van geluk, goede business en vissers. Toch een gebedje gedaan volgens de regels 2 x buigen, 2 x klappen, gebedje of wens doen en nog eens buigen. (Zie video)
Eerste restaurantje : Kushikatsu is een Japans gerecht van gefrituurde spiesjes van vlees en groenten. In het Japans verwijst kushi naar de spiesjes die worden gebruikt, terwijl katsu een gefrituurde kotelet betekent.
Lekker 😋 !!!
Verder via de kleine straatjes met uitleg over de Billiken een god van geluk is de on-officiële mascotte van Osaka en wordt vaak gezien in allerlei souvenirs, snacks of als poppen in winkels. Het zou geluk brengen als je over zijn voeten wrijft!
Overal zie je deze raar lachende kleine dikkerd.
Volgende gerecht was de okonomiyaki, die we zelf moesten bakken op de hete plaat. Jos kon zijn dikke pannenkoek deeg met kool, pijpajuin en vlees mooi omdraaien ! Na enkele minuten bakken, aan elke kant, bedruipen met een soort bbq saus en Japanse mayo, nog wat zeewierpoeder en spekjesvlokken !
Opnieuw door de straten langs de Hitachi tower waar men s’avonds vanaf springt naar een platform. Crazy 😱
Weeral veelkleurige verlichting en een hoop volk !
Tijdig naar hotel om valiezen in te pakken, morgenvroeg om 5u30 worden we opgehaald voor de lange vlucht terug naar huis 🏠!
3 Reacties
-
Stijn Hermans:17 oktober 2024Veilige vlucht!!
-
Evy:17 oktober 2024Veilige reis!
-
Annemie Brugge:21 oktober 2024Veilige vlucht en tot ziens in ODK













