Dag 18: laatste dag in Osaka

17 oktober 2024 - Osaka, Japan

Vanmorgen na ontbijt opnieuw de stad in om die verder te verkennen. Terechtgekomen in de ondergrondse Namba walk met prachtige uitgestalde bloemen in thema Herfst en daartussen werken van de studenten van kunstacademie! 

IMG_4154IMG_4151

Ook de versmarkt tegengekomen met hier ook de meest verse vis en schaaldieren en de meest kleurrijke fruitsoorten. 

IMG_4156IMG_4157

IMG_6397

als lunch toch nog een Udonsoep gegeten: dikke slierten pasta in een kruidige bouillon. Met stokjes ! 

IMG_4142

Daarna nog wat door de straatjes gewandeld, een typische Belgische frituur ‘bintjes’ gezien

IMG_6394
men bizarre gebouwen. Dit is ingang van een hotel :IMG_6399

en naar het verzamelpunt te gaan voor een food tour met een lokale gids. Met nog 4 andere Amerikaanse dames uit Denver Colorado gingen we op stap doorheen de stad om uitleg te krijgen in supermarkt en in lokale restaurantjes te eten.

Eerst langs de Kaisen-ji tempel van de Shinto God Ebisu : god van geluk, goede business en vissers. Toch een gebedje gedaan volgens de regels 2 x buigen, 2 x klappen, gebedje of wens doen en nog eens buigen. (Zie video)

Eerste restaurantje :  Kushikatsu is een Japans gerecht van gefrituurde spiesjes van vlees en groenten. In het Japans verwijst kushi naar de spiesjes die worden gebruikt, terwijl katsu een gefrituurde kotelet betekent. 

Lekker 😋 !!!

IMG_2263

Verder via de kleine straatjes met uitleg over de Billiken een god van geluk is de on-officiële mascotte  van Osaka en wordt vaak gezien in allerlei souvenirs, snacks of als poppen in winkels. Het zou geluk brengen als je over zijn voeten wrijft! 

Overal zie je deze raar lachende kleine dikkerd. 

IMG_6427IMG_4190

Volgende gerecht was de okonomiyaki, die we zelf moesten bakken op de hete plaat. Jos kon zijn dikke pannenkoek deeg met kool, pijpajuin en vlees mooi omdraaien ! Na enkele minuten bakken, aan elke kant, bedruipen met een soort bbq saus en Japanse mayo, nog wat zeewierpoeder en spekjesvlokken ! 

IMG_2290

Opnieuw door de straten langs de Hitachi tower waar men s’avonds vanaf springt naar een platform. Crazy 😱

IMG_6420IMG_4186IMG_2271

Weeral veelkleurige verlichting en een hoop volk !

Tijdig naar hotel om valiezen in te pakken,  morgenvroeg om 5u30 worden we opgehaald voor de lange vlucht terug naar huis 🏠! 

3 Reacties

  1. Stijn Hermans:
    17 oktober 2024
    Veilige vlucht!!
  2. Evy:
    17 oktober 2024
    Veilige reis!
  3. Annemie Brugge:
    21 oktober 2024
    Veilige vlucht en tot ziens in ODK