Dag 10: cruise in Halong Bay

17 november 2023 - Ha Long Bay, Vietnam

Goodmorning Vietnam,

Vanmorgen om 8 u opgehaald voor een rit van 3 u naar Halong Bay om in te checken in een traditionele junk (houten boot) om te cruisen over de Halong Bay: tussen prachtige immense rotsformaties die uit de zee plots omhoog geschoten zijn.

Onze Junk, de Legend, heeft 5 kajuiten, Max 10 passagiers. Wij zitten in de bovendekkajuit met balkon,

Een druk programma wachtte ons op de boot.

Eerst lekkere lunch,

dan daarna kajakken in de baai,

gevolgd door wat chillen op een strandje met wat zwemmen,

watertemperatuur van 29 graden!

Terug op de boot, tijd voor happy hour, cooking class voor het maken van Vietnamese springrolls oftewel nems in Vietnamees,

afgesloten met typische shots van Ba-kick, een likeur gebaseerd op rijstwijn met moerbei smaak,

alles om in de juiste stemming te geraken.

Dan dinner op de boot, verfijnde weliswaar verwesterde keuken, zelfs rekening houdend met gluten en lactose intoleranties.

Na het dinner nog even een poging gedaan om te squidvissen met verlichting maar met weinig succes.

De stemming zat er wel helemaal in met onze 7 andere medepassagiers.

Op tijd gaan slapen want morgen vroeg op om de zonsopgang over de baai actief mee te maken.