Dag 9 : bezoek aan Cuc Phuong National Parc

15 november 2023 - Ninh Binh, Vietnam

Good morning Vietnam !!!
Vanmorgen een overweldigend ontbijt as usual.
Opgehaald door chauffeur en gids Thing en een rit van een uur naar Cuc Phuong, grootste nationale park van Vietnam, ongeveer 22000 ha groot.

Eerst naar het turtle preservation reservaat waar talrijke verschillende bedreigde schildpadden incl de pondturtle, die bijna is uitgestorven.

IMG_2334IMG_2331

Daarna naar het Endangered Primate Rescue center waar veel loris en langoor apen verblijven, eerst in afgesloten kooien, dan semi-wild om vervolgens terug uitgezet te worden in het nationaal park.

IMG_0787IMG_0785

Dan naar de carnivorenafdeling met luipaarden, civet en andere otters en bevers.

IMG_0832

Daar eindigde ons bezoek wel iets minder leuk doordat we werden opgesloten in dit conservatory, iedereen was weg voor lunch en hadden het hek gewoon afgesloten.

Na veel geroep, gebel en wachten kwam er toch iemand langs om ons eruit te laten 😜.

Lunch in het plaatselijk Resto en dan eerst met de auto 20 km in het park om daar een trekking wandeling te maken in het exotisch woud van +- 6,5 km om een 1000 jaar oude boom te zoeken.

Dit was een avontuur 😮😀: kleine glibberige paden, veeeeeeeel trappen bergop, dus evenveel uiteindelijk naar beneden. zie video

IMG_2354

Toch wel uitdagend hoor, maar erg mooie natuur : zo wat jurassic park achtig : je kon zo een dino of T-rex verwachten achter de enorme varens.

IMG_2344

Na 1,5 u stappen zagen we enorme hoge bomen ( 5 big trees) en uiteindelijk de 1000 jaar oude boom die jammer genoeg al afgeknot en uitgehold was. Toch nog indrukwekkend!

IMG_2357

Uiteindelijk nog juist voor donker uit het woud geraakt en terug naar de auto. Een welverdiend drankje en dan terug naar het hotel. Doucheke en terug in het restaurant van gisteren super lekker gegeten. Na het diner werd er een voetbad aangeboden, een houten bassin met warm water er Lotus bloemen met gember ofzo : zou ervoor zorgen dat je goed slaapt.

2DCFDB9F-97FC-41EF-975F-4F2D38A7339B

Good night Vietnam !