Dag 11: Halong Bay en vlucht naar Hue

17 november 2023 - Thành phố Huế, Vietnam

Good morning Vietnam!

Vanmorgen om 5u45 opgestaan om een tai chi les bovendeks te volgen tijdens zonsopgang! Heel speciaal zijn die heel langzame bewegingen waarbij je elke spier moet onder controle houden.

Prachtige zonsopgang over de speciale gevormde rotsformaties.

IMG_2434

Na de koffie en croissantjes zijn we op een klein bootje naar een grot gevaren : Hang Sung sôt, in 3 grot kamers : goed, beter, best !

Eerst een 100 tal trappen en dan kwamen we in grotkamer 1 : inderdaad heel mooi !

IMG_2476IMG_2463

Maar verder naar 2 en 3, wowww en nog meer wowww en “sjiek” enz…

Op foto’s moeilijk te zien hoe indrukwekkend! Dus kijk eens naar de video !

Daarna een uitgebreid ontbijt ( moeten we uitleggen dat het ontbijt de belangrijkste maaltijd is in Vietnam 😀’?) uitchecken en terug naar de haven.

IMG_0979IMG_0984

IMG_2524

IMG_2494IMG_2486

Daar wachtte onze taxi en gids om in dik 3 u naar Hanoi airport te rijden.

Met Vietnam Airlines naar Hue international airport met 45 minuten vertraging 🤨.

Daar werden we opgewacht door onze nieuwe gids Ken en chauffeur. We werden naar ons hotel Pelgrimage village gebracht, een prachtig hotel met super mooie tropische tuin. Het was al donker maar morgen op verkenning! Onderweg vertelde Ken dat er de voorbije dagen veel regen en overstromingen waren geweest en dat er verschillende huizen en straten onder water stonden. Verzekering bestaat hier niet 🥺. Maar we zullen morgen wel de oude stad kunnen bezoeken al zal er wel wat modder zijn.

Nog snel wat eten in het restaurant: hmmm rijst/sesam crackers met bonen/kip dip kregen we tijdens het wachten op de nems (die we gisteren hebben leren maken ) en de bun bò ( noedelsoep ) en phó khô (gedroogde  noodles met rundvlees). Wat is het eten toch lekker hier ! 😋

Weeral moe het bed in. Morgen vroeg op. Weeral een drukke agenda !

Good night Vietnam!