Dag 3: city tour Hanoi

10 november 2023 - Hanoi, Vietnam

Vanmorgen na uitgebreid ontbijt ( ontbijt is de belangrijkste maaltijd)

met onze gids Stanley naar de belangrijkste plaatsen in Hanoi.
Eerst naar het mausoleum van Ho Chi Mingh. Hij was de belangrijkste president en veranderde Vietnam na de 2de wereld oorlog naar het communisme. Lange wachtrijen maar we werden gedrild om in perfecte rijen achter elkaar binnen te gaan in het 21 meter hoge gebouw.
Heel indrukwekkend om zijn lichaam te zien liggen. Nadien de tempel van de literatuur ( Confucius) bezocht. Hij was van groot belang als stichter van de universiteiten.
Onze 1ste lunch met typisch Vietnamees eten : spring rolls and stir fried beef in black pepper sauce en rijst.

De Quan Tangh tempel en daarna een avontuurlijke rit in een cyclo (soort riksja) !

Ook wat wandelen door de hectische

straatjes in Hanoi om de kleuren en geuren te zien met een fruitsapje in café one note : overal notitie blaadjes !

Om de dag af te sluiten dan waterpoppen theater voorstelling! Zeer apart 😜.

nog een drankje en klein hapje op 12 de verdiep met zicht over Hanoi ! Toevallig live music under the stars !