Dag 4: reisdag naar Sa Pa

11 november 2023 - Sa Pa, Vietnam

Na een veel te korte nacht ( nog steeds jetlag ) vanmorgen opstaan om 6u30 voor ontbijt en klaarstaan om 8 u voor een 5,5 u durende autorit naar SaPa. Sa Pa is een stadje in de bergen dat vroeger tijdens de Franse kolonisatie erg in was bij de rijkere elite om te relaxen en van mooi weer en uitzicht te genieten. Nu vergane glorie maar nog steeds indrukwekkend uitzicht. Na een lichte lunch : typische “pho” heldere bouillon met kip of rund en rijstnoedels ( gluten en lactose vrij)

IMG_0536

erg smaakvol, gaan we op pad met Stanley om SaPa te verkennen. Hier in de bergen al heel wat frisser dus lange broek en trui is nodig. Ook een druk stadje met veel toeristen, veel kleine winkeltjes en stalletjes waar men probeert om eigengemaakte (door de H’mong bergstam vrouwen) souvenirs te verkopen.

IMG_1976IMG_1971

Stanley toonde ons een klein restaurantje waar we weer een typisch gerecht uit SaPa konden proeven ! Heerlijk puur eten : hotpot (open keteltje met kruidige soep) waar je zelf de groenten en zalm in doet, na 2 a 3 minuten koken met schuimspaan uithalen en in kommetje met sojasaus met chopsticks eten. Naderhand de rijstnoedels in de bouillon koken en opslurpen.

IMG_0539IMG_0543

Nu vroeg gaan slapen, morgen een trekking door bergen naar bergstam dorpjes.
ngủ ngon ( slaapwel 😴)